• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان سه شنبه 12 اسفند ماه 1393

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: 1393 ، بخشیدن دیگران ،

هم اندیشان سه شنبه 12 اسفند ماه 1393

سلام امید؛ خواهشا به منم بگید قضیه سوره عصر و نصر چیه؟ یه روز از هم اندیشان عقب موندما چه بلایی سرم اومد! از یه بحث معنوی بی نصیب شدم.

(نیازی از روستای ینگجه)

امید: سلااااااااام؛ راستش قضیه جالبی داره؛ ولی بهت نمی گم. می دونی چرا؟ چون امروز بدجور شیطون رفته تو جلدم! (الکی مثلا...) ولی حالا که شیطون نمی ذاره برات بگم، پیامک قضیه رو برات می ذارم؛ اینجوری شیطون رو هم دور می زنیم. دور زدنش چه حالی داره!

******

سلام؛ دو هفته پیش خوابی دیدم کامل یادم نیست؛ چون انسان، فراموشکاره! فقط اینش یادم مونده که یه نفر بهم گفت پیام بدم که امید به هم اندیشان بگه سوره عصر و نصر رو بخونن با معنی. چند وقته می خوام بگم نمی دونستم بگم یا نه؛ اما الان یه حسی بهم گفت واجبه بگم.

(مامان محمد، مشهد)

******

سلام امید؛ آیا اگه من برا رضای خدا کاری انجام بدم و منتظر پاداش باشم، این بندگی به شرط مزد نیست؟ آیا با این روش می تونم انتظار داشته باشم که خدا کمکم کنه با شخص خاصی ازدواج کنم؟

(یه دختر منتظر)

امید: لب مطلبو بگم و خلاص! ببینین! راه درست اینه که خدا رو به عنوان بهترین دوستمون انتخاب کنیم، بی هیچ انتظاری. فقط به خاطر اینکه بهترین و ماندنی ترین دوسته. خب! تصور کنین خودمون رو به چنین مرتبه ای رسوندیم و خدا رو واقعا بهترین دوستمون قرار دادیم. حالا برامون مشکلی پیش می یاد و خواسته ای داریم؛ کجا باید بریم؟ پیش بهترین دوستمون دیگه. پیش او نریم پیش کی بریم؟ ببینیم خود خدا دراین باره چی فرموده...  

"مثل کسانی که غیر از خدا را اولیای خود برگزیدند، مثل عنکبوت است که خانه ای برای خود انتخاب کرد؛ در حالی که سست ترین خانه ها خانه عنکبوت است. اگر می دانستند!... این ها مثال هایی است که ما برای مردم می زنیم و جز دانایان آن را درک نمی کنند." (سوره عنکبوت، آیه 41 و 43)

******

می گن اگه خدا دعات رو زود مستجاب کرد، ایمانت بیشتر می شه. اگه دیر مستجاب کرد صبرت زیاد می شه. اگه دعات رو مستجاب نکرد، چیز بهتری بهت می ده. خدایا صبرم اونقد زیاده که سر می ره. چیز بهتر نمی خوام. همون چیز بده رو بهم بده ممنونت می شم.

(بیگدلو)

******

سلام؛ من واسه خواسته ای که از خدا دارم وقتی تعیین نکردم؛ اما تو دنیای ما آدما کلمه وقت، بیش از هر چیزی مهمه؛ حتی واسه بعضیامون که جاهلیم از حکمت و وقت مقرر خدا. ازش می خوام تخم صبوری رو بکاره تو دلم و به مصلحت و حکمتش راضیم کنه.

******

سسسلاااام همید! خواستم بگم امروز دبیر دین و زندگیمون راجب بخشش صحبت کرد؛ یعنی باورتون نمی شه اینقد خوب صحبت کرد که فکر کردم هم اندیشه! بهش گفتم: شما هم اندیشید؟ گف: نه! یکم راجب باشگاه واسش توضیح دادم. خلاصه اون گفت: "وقتی می خوای کسی رو ببخشی و اون فرد خیلی بهت بدی کرده خب تو مسلما نمی تونی تو یه شب اونو ببخشی؛ چون تو شاید سال ها به بدی اون فکر کردی و این کار مغزتو سیاه کرده؛ پس تو باید کم کم بدی هاش رو فراموش کنی و هر وقت که فکر بدی اون به ذهنت اومد سریع به خودت بگو خدایا هیچ وقت منو به حال خودم رها نکن و کمک کن که فراموش کنم. وقتی که تونستی بدی ها رو فراموشش کنی مطمئن باش که خیلی راحت می تونی طرفو ببخشی. درضمن اگه زیاد به اون موضوع فکر کنیم در زمان پیری، آلزایمر می گیریم!" حرفاش عالی بودن. منم می خوام همین کارو انجام بدم ببینم جواب می ده. آخ انگشت شستم!

(زبیده،  دختر ترکمن صحرا، آق قلا)

امید: عمیق می شین اگه یه چیزی رو بگم؟ اگه نمی شین الکی انگشتام رو ندردونم! راستش! بخشیدن هم عنایت خدا رو می خواد. یعنی وقتی خدا دوستمون باشه، تو این زمینه هم یاری گرمونه. در کنار تلاش هامون، او باید بخواد که اون حس بخشش بیاد تو وجودمون. می گیرین که مطلب رو؟ او باید بخواد. وقتی بخواد همچین حس بخشش می یاد تو وجودمون که خودمون هم باورمون نمی شه. می بینین؟ همه جا به دوستی خدا نیاز داریم. پس چرا بهترین دوستمون نباشه؟ چرا؟؟؟؟؟؟   

******

سلام حمید! ببخشید همید؛ من از خواهر شوهرم خیلی دلخور بودم؛ ولی بخشیدمش چون اون بود که سه سال پیش منو با شما آشنا کرد. با این کار همه بدی هاشو جبران کرد.

(مامان دوقلوها)

******

با سلام به هم اندیشان و امید؛ امروز حاج آقا فرحزاد تو برنامه سمت خدا حرف خوبی زد. گفت برای رسیدن به آرامش باید سعی کنیم نه برنجونیم و نه رنجیده بشیم. مواظب باشیم با زبونمون کسی رو نرونجونیم و البته از رفتار دیگران نرنجیم و زود رنج نباشیم. آره کلید معما اینجا است. اگه زودرنج  نباشیم، کینه و کدورتی پیش نمیاد که نیاز به بخشش باشه.

(مامان آتنا، کارشناس علوم تربیتی، متولد 65)

******

س! می گما بحث بخشش برا متأهلا خوب، خوب شدا؟ به هر حال زندگی مشترکه و گذشت!

(فاطمه، ۱۸ ساله)

******

سلام؛ خدا قوت. اندکی تامل: از آدم ها در حد توانشون بخواین نه در حد نیازتون!

(مریم سلیمی، سبزوار، دانشجوی روانشناسی)

******

سلام؛ چرا فکر می کنید سبزه یعنی هدر دادن گندم؟!! مگه خونه رو زیبا نمی کنه؟ مگه دلتون رو شاد نمی کنه؟ به فرهنگ قشنگمون احترام بذارید.

(مونا مهدی پور)

امید: شب عیدی بی خیال دعوا شین! به جای سبز کردن یه خروار گندم می شه با اندکی گندم، سبزه ای مینیاتوری درست کرد. بعدشم می شه از بذرهای دیگه هم استفاده کرد. خوب بییییید؟!

******

سلام؛ یه چیزم بگم درباره بحث هفته. من می بخشم. زیادم می بخشم؛ ولی اطرافیام به خصوص دوستام سوء استفاده ها کردن. با این حال بخشیدمشون؛ ولی بهترین حالت آرامشو وقتی پیدا کردم که از آدمای این مدلی فاصله گرفتم.

(شیمیست قمی)

******

پاسخ: سلام؛ اینجور موارد بیشتر بر می گرده به جنبه و ظرفیت طرفمون؛ ولی به نظر من تو این موارد، بخشش بازتاب خوبی نداره؛ چون ممکنه طرف از بخشش دائمی مون سوء استفاده کنه. با این پندار باطل که ساده لوحیم. بعضیام هستن که نه تنها ابراز پشیمونی نمی کنن بلکه دائمأ اشتباهاتشون رو توجیه هم می کنن! به نظر من بخشیدن در این موارد هم صحیح نیست مگر مواقعی که پشیمون بشن که اونوقت دیگه مسئله فرق می کنه. من همیشه می گم باید با هر کسی بر اساس جنبه و ظرفیتش برخورد کرد. در واقع باید یه شناخت کلی از شخصیت افراد داشته باشیم تا تصمیم گیری بهتری صورت بگیره.

(مژده، ٢٠ ساله)

امید: خانوم اجازه!.. هیچی! یه سوالی داشتم فکر کنم تو پیامک بعدی جوابش رو یه جورایی بگیرم.

******

پاسخ: سلام؛ به نظر من انسان واسه هر کارش یه دلیلی داره؛ پس وقتی کسی دائم داره یه اشتباهو تکرار می کنه و بخشش های ما رو نادیده می گیره، باید ببینیم چرا اینطوره؟ شاید یه چیزی باعث سوء تفاهم شده که اینجوری می خواد تلافی کنه. یا خیلی چیزای دیگه. بهتره زود قضاوت نکنیم و بریم به خودش بگیم. اصلا شاید این کار جزو اخلاقش هستش و خودشم متوجه نیست داره ما رو اذیت می کنه. می دونین؟ به نظر من هر انسانی ظرفیت بخششو داره. چرا؟ چون اشرف مخلوقاته و از روح خدا در او دمیده شده؛ فقط تفاوتش اینه که تو اون محیطی که بوده شاید یاد نگرفته در این مواقع چطور رفتار کنه. شاید فرصتش نبوده تا بفهمه وقتی اشتباهی می کنه و بخشیده می شه بعد، چکار کنه. پس واسه اشتباهاتش تنبیه نباید بشه. باید کمک بشه بهش. مثلا شما از کسی که اول ابتداییه امتحان دبیرستان رو بگیری صددرصد رد می شه؛ چون تا آموزش ندیده باشه نباید توقع موفقیت داشت. دقت کردین چقدر جدیدا قطع رابطه با آشنایان اینقدر زیاد شده؟ چون ما همین اصل مهمو فراموش کردیم. فقط یاد گرفتیم صورت مسئله رو پاک کنیم. دوستی وقتی معنا داره که کمک کنیم طرف بتونه مشکلشو بفهمه و حلش کنه. موفق باشین...

(رومینا)

******

سلام؛ هم اندیشان دوشنبه، با روزای دیگه فرق داشت؛ البته از نظر من. یه حال و هوای خاص و خوب که با خوندنش اشک ریختم. هم اندیشی که واست نشونی اومده، کسی که معرفت پیدا کردی، برا ما هم دعا کن. واسه حال این روزام. واسه وضعیت همیشگیم که دیگه همینه و به خاطرش فقط از خدا صبر می خوام. دعای هم اندیشان گیرا است. بارون خوزستان که یادتونه؟

(یه دختر هم اندیش، ۲۳ ساله)

******

سلام؛ شکر خدا مادرم یک کمی دیدشو به دست آورده. برام دعا کنین مثل یه  هم اندیش، از عهده مسوولیتم بر بیام. آخه همه مسوولیتا افتاده به عهده من.

(زینب)

امید: ببین امام حسین (ع) برات چی گفته... "نیاز مردم به شما از نعمت هاى خدا بر شما است." می دونین چرا نعمته؟ چون هیچ چیز به اندازه کمک به مردم به قصد رضای خدا، تو زندگی آدم خیر و برکت نمی یاره. حالا تصور کنین اون کمک، به پدر و مادری باشه که خدا روشون اینقدر حساسه. بدجوری هم حساسه. راستش ائمه (علیهم السلام)، خوب از رمز و رازای خدا خبر دارن؛ پس اگه باهوشیم، خوب باید حواسمون به حرفاشون باشه.  

******

سلام؛ آقا حالا که صحبت مسواک و دندون شد بذارید منم بگم! امروز رفته بودم دندون پزشکی؛ خانمی رو دیدم دائم بچه شو دعوا می کرد؛ به خاطر این که بچه اش مسواک نزده حالا دندوناش خراب شده! اینقدر عصبانی بود ترسیدم برم جلو باهاش صحبت کنم اوضاع بدتر شه! بابا! با دعوا کردن که مشکلی حل نمی شه! به نظرم آدم باید از همون دوران بچگی، بچه شو از مضرات مسواک نزدن و همین طور فواید مسواک زدن آگاه کنه. خوبه که گاهی با همدیگه مسواک بزنن؛ چون بچه ها به رفتار والدین خیلی توجه می کنن، به همین دلیل والدین با رفتارشون می تونن رو بچه هاشون تأثیر بذارن!

(محدثه و احمد از تهران)

امید: حرف بچه شد، یادم افتاد که بگم مقاله تربیت (630) رو حتما بخونین. می گه که چرا باید بچه ها رو مسجد برد. می دونین؟ آدم چشم باز می کنه می بینه بچه اش بزرگ شده و مستقل. حالا زحمت هایی که پدر و مادر تو تربیتش کشیدن، اینجا خودش رو نشون می ده. تربیت دینی هم که محکم ترینه؛ چون خدا پشتشه. 

******

سلام آق پیام گل گلاب؛ داداش ما که هر چی پیام معرفت برای شما می دیم که این امید حسود درج نمی کنه! حالا ما رو ببخش تو نمایشگاه نیایی شل و پلمون کنی؟؟ بخشیدی؟ مرامتو عشقه آق پیام. تو عزیز مایی

(هامین، 23 ساله، تهران، دوست دارم دوباره پیام بشه مدیر. امید می دونم درج نخواهی کرد. به امید یه روزی که پیام دوباره برگرده صلوات)

امید: دارم برات آق هامین! 

******

هم اندیشان رو دوست دارم به هزار و یک دلیل! فعلا یکیشو می گم. چون حرف حساب رو با اعتقاد تمام می گی بدون استرس! نمی خواد فکر کنی چه زمانی بگی که پذیرش داشته باشه و چطوری بگی که کسی به خودش نگیره!!

******

سلام آقا امید؛ داشتم قرآن می خوندم. آخرش خواستم بگم خدایا همه رو عاقبت بخیر کن، یهو زبونم پیچید گفتم: خدایا همه رو هم اندیش کن. خیلی ذوق زده شدم. اینم تاثیرات شما.

(عارفه از پارس آباد)

 

امید: همه تون و همه عزیزانتون رو به خداوند می سپارم. خدایا ما رو لحظه ای به خودمون واگذار نکن. 

تعداد پیامک های دیروز: 1930   

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان یکشنبه 24 اسفندماه 1393
  2. هم اندیشان شنبه 23 اسفند ماه 1393
  3. هم اندیشان چهارشنبه 20 اسفند ماه 1393
  4. هم اندیشان سه شنبه 19 اسفندماه 1393
  5. هم اندیشان دوشنبه 18 اسفند ماه 1393
  6. هم اندیشان یکشنبه 17 اسفند ماه 1393
  7. هم اندیشان شنبه 16 اسفند ماه 1393
  8. هم اندیشان چهارشنبه 13 اسفندماه 1393
  9. هم اندیشان دوشنبه 11 اسفند ماه 1393