• سه شنبه 1394/02/08 - تعداد بازدید 7 مرتبه
    امید: سلااااااام بر دوستان بامرااااااام؛ راستش! آدما گاهی به دلایل مختلف، گیج می زنن. گاهی بدجور و گاهی هم کم جور! منم ظاهرا دیروز بدجور گیج ز
  • دوشنبه 1394/02/07 - تعداد بازدید 37 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ خدا حفظتون کنه دوستان بامرااااام
  • یکشبنه 1394/02/06 - تعداد بازدید 51 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ می گم اگه یه راننده به پلیس بگه: "باور کن تا حالا من یواشکی بارها با سرعت 180 تا هم رفتم و هیچ اتفاقی نیفتاده. بذارین من راحت ب
  • شنبه 1394/02/05 - تعداد بازدید 61 مرتبه
    امید: سلااااام؛ می دونین الان تو ذهنم داره چی می گذره؟ اینکه شماها خیلی خوبین. خیییییلی!... دلیل دارم براش. فکر نکنین رو هوا دارم حرف می زنم. دلی
  • چهارشنبه 1394/02/02 - تعداد بازدید 75 مرتبه
    امید: سلاااااام؛ می گم حواستون که هست؟ حواستون به اینکه از بحثا برداشت اشتباه نکنین! آخه ممکنه از اونور بوم بیفتیم. آخه می شناسم کسانی رو که ب
  • سه شنبه 1394/02/01 - تعداد بازدید 81 مرتبه
    امید: سلاااااااام؛ امروز یکی از همکارا بهم گفت: "باورم نمی شه! فردا چهلم مادر آقای رزاقه. چه زود گذشت! مگه می شه؟ انگار، دیروز بود!" انگشت به دهن
مشاهده آرشیو کامل مطالب
کمی طاقت داشته باشید...
مشاهده تالارهای اعضا

    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 19 اسفند 1392
    • حضور امید، حسین تکلو و خانم عوض زاده در برنامه اردیبهشت
    • 12 اسفند 1392
    • همایش هم اندیشان دزفول ، اهواز ، اندیمشک ، شوشتر - در دزفول
    • 24 بهمن 1392
    • همایش هم اندیشان تهرانی - قرچک ورامین
    • 8 آذر 1392
    • همایش اندیشه سبز - مشهد مقدس
    • 9 آبان 1392
    • هم اندیشان در همایش بزرگداشت حافظ
    • 19 مهر 1392
    • چهارمین میزبان هم اندیشان در صداوسیما : برنامه پنجشنبه اردیبهشت
    • 18 مهر 1392
    • سومین حضور امید در تلویزیون - برنامه اردیبهشت
    • 8 مهر 1392
    • همایش هم اندیشان مشهد مقدس
    • 27 شهریور 1392
    • اولین همایش طرح همیاری بانوان هم اندیش
    • 26 مرداد 1392
    • حضور امید در برنامه طلوع
    • 1391
    • اولین تصویر گرفته شده از پیام
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • فعالیت های شخصی و ابراز علاقه هم اندیشان
    • نمایشگاه کتاب 1392
    • نمایشگاه کتاب تهران
    • اردیبهشت 1392
    • همایش یزد هم اندیشان
    • اسفند 1391
    • اولین همایش هم اندیشان تهرانی
    • 22 مهر 1391

« در حال حاضر باشگاه هم اندیشان فعالیتی ندارد. ادامه بحث ها در وبلاگ جناب بیدگلیان جریان دارد »


اگر در این سایت عضو می شوید ، حتما شهر خود را نیز وارد کنید.
پس از عضویت در این سایت می توانید در بخش انجمن های تخصصی به فعالیت پرداخته و با دیگر هم اندیشان بحث و گفتگو داشته باشید.

»آرشیو پیامکهای باشگاه

»آلبوم عکس خاطرات

»آلبوم فیلم

»درباره هم اندیشان

»مرجع شماره های کاربردی


هم اندیشان سه شنبه 20 خرداد 1393

مجموعاً 0 امتیاز از 5 توسط 0 نفر
| نظرات داده شده (0) | مربوط به موضوع: 1393 ، چرا و چگونه با خانواده همسر، صمیمی شویم ،

هم اندیشان سه شنبه 20 خرداد 1393

سلام امید؛ من بیست و سه سالمه و هشت ساله ازدواج کردم. تو این هشت سال خانواده شوهرم رو تحملشون کردم اما امروز تو روی مادرشوهرم وایسادم و الان از کارم راضی و خوشحالم. نمی شه باهاشون کنار اومد.

(عاطفه)

امید: پس این همه راهکارایی که دادیم برا کی بود؟ هان؟! اصلا اینجوری به نتیجه نمی رسیم وایسا برات یه حدیث بخونم. امام صادق (ع): "کسی که بذر دشمنی و عداوت در دل مردم بکارد، سرانجام، کاشته ی خود را درو خواهد کرد." اعصاب معصاب برام نذاشتی، سلام اول کار یادم رفت.

******

سلام؛ اینم یه جمله ناب برای نویسنده ی باشگاه: قدرت کلماتمان را بالا ببریم نه صدایمان را. این باران است که باعث رشد گل ها می شود نه رعد و برق... راستی! امید! می دونستی قضیه ی فیثاغورس 370 تا اثبات داره؟؟ اینم یکی دیگه از عجایب لوگوی باشگاه.

(مریم شریف خو از ورامین)

امید: واقعاااااااا (آهنگین بخونین)

******

سلام به همید! (مخفف هم اندیشان و امید!) می گم کسی با مشاعره مشکلی دارد آیا؟!... آها دیدی امید هیشکی مشکل نداشت؟ پس ادامه می دیم: اینم ادامه ی مشاعره با حرف "ر":

رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند

بنگر که تا چه حد است مکان آدمیت

در پناه حق باشین.

(مژده، 20 ساله از دیار حافظ)

******

این پیام صرفا جهت اعلام حضور در باشگاه است و ارزش دیگری ندارد!!! درضمن سلام.

(مهران صفرزاده از لاهیجان)

امید: کلللی ارزش دیگه هم داره. شما نمی دونی. یکیش قوت قلبه منه. راستی! هر روز کلللی از اینجور پیامکا داریما!

******

سلام؛ راهکار: شما باید اول متوجه بشید که مادر شوهر شما از روی قصد این حرفا رو می زنه یا از روی سادگی... هیچ وقت سکوت نکنید با خنده و خوش رویی حرفتونو بزنید تا به کسی بر نخوره اما در مقابل حرفایی که زیاد اذیتتون نمی کنه و باعث تحقیرتون نمی شه سکوت اختیار کنید. نصیحت من اینه که هر حرفی رو برای خودتون بزرگ نکنید و بهتون بر نخوره شاید واقعا طرف مقابل قصد ناراحت کردن شما رو نداشته و فقط بد منظورشو رسونده.

(نازنین)

******

سلام؛ اگه خدا بخواد در آستانه نامزدی هستم. با خوندن پیامهاتون دارم چیزای قشنگی یاد می گیرم که می دونم بعدا خیلی به دردم می خوره. ازتون ممنونم.

(ملیحه، شاهرود)

امید: پیشاپیش، مبارکا باشه!  

******

سلام؛ عروس خانوما اینقدر سر خانواده شوهرتون منت نذارین. 4 تا ظرف شستن که دیگه اینقدر منت نداره! با اطمینان کامل می گم نود درصد عروسا مقصرن؛ چطور وقتی خونه پدرتون بودین اگه کاری می کردین وظیفه تون بود اما حالا شده لطف؟! با اطمینان کامل بهتون می گم با احترام گذاشتن به خانواده شوهرتون، در چشم شوهرتون عزیزتر می شید حتی اگه خانواده ش قدر ندونن. درضمن؛ منم با حرفای دوست عزیزمون که گفتن "باید بدجنس باشی تا عاشقت شوند. باید..." صددرصد موافقم؛ اما متأسفانه یا خوشبختانه من نمی تونم دروغگو، خیانتکار و... باشم؛ چون اگه فقط یک درصد احتمال بدیم که آخرت و حساب و کتابی وجود داره این یک درصد به اون صددرصد می ارزه!

(از بام ایران)

امید: اصلا اونش هیچ؛ باور کنین بدبودن تو دنیا هم آخر و عاقبت نداره. دیر یا زود اعمالمون دامنمون رو می گیره. این شعر جناب مولوی رو حتما حفظ کنین...

این جهان کوه است و فعل ما ندا

سوی ما آید نداها را صدا

فعل تو کان زاید از جان و تنت

همچو فرزندی بگیرد دامنت

پس تو را هر غم که پیش آید ز درد

بر کسی تهمت منه، بر خویش گرد  

******

سلام امید! یه سؤال! می شه "محبت خالصانه"رو یه مقدار توضیح بدی؟ یعنی یه محبت خالصانه باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟

(عادله، 18، گلستان)

امید: یعنی از ته دل باشه. زورکی نباشه. با اعتقاد قلبی باشه. حالت معامله نداشته باشه؛ یعنی وقتی محبت می کنی تو سرت هزار تا چیزی نیاد و بره که: محبت می کنم که در ازای اون...

******

سلام به همه هم اندیشان عزیز؛ من عضو جدیدم. امیدوارم منو هم به عنوان یه هم اندیش قبول کنید. مطهره خانم. زیاد فکرشم نکنید. داداشا همشون بی وفان. این هنوز اولشه. داداش من ۲ ماهه نامزد کرده. جلوی زنش و به خاطر زنش تحقیرم کرد. در حالیکه هنوز ۲ ماهه همه وقتش و خوش اخلاقیشو و گشتنش واسه طرف زنشه. از من می شنوی رو داداشا بعد ازدواجشون نمی شه حساب کرد.

(......)

امید: بابا! همه رو با یه چوب نزن. ولی نکته ات نکته بود. باعث شد خیلی ها بفهمن ریشه بعضی مشکلاتی که از طرف خانواده همسر به وجود می یاد از کجا است. حواس رو باید جمع کرد. حساسیت نباید ایجاد کرد. شاید مشکل پیامک بعدی هم به همین خاطر باشه...

******

سلام امید؛ من هر چی خوبی و محبت می کنم بازم مادر شوهرم از من خوشش نمیاد و تا حالا چندبار به من تهمت زده. منو از چشم شوهرم انداخته. فکر می کنه من پسرش رو ازش دور کردم ولی این طور نیست.

******

سلام هم اندیشان عزیز؛ خواستم بگم برخی اختلافات براثر مخالفت قبل از ازدواج خانواده ها است. مثلا شما خانمی رو تصور کنید که از همه نظر خوبه ولی خانواده پسر، اونو قبول ندارن. باید به روش منطقی پیش بره. به خانواده  شوهر استعدادها و زیبایی های باطنی خودش رو نشون بده تا او را بپذیرن. مطمئن باشید اگر خوب باشید کسی با شما بد نیست. همان طور که در ضرب المثل ها داریم: هر کاری که تو با دیگران بکنی آنها همان کار را با تو می کنند درست مثل آینه. مراقب رفتار و اعمالتون باشید.

(افسانه والازاده از لردگان) 

******

سلام؛ یه کتاب خوب می خوام بهتون معرفی کنم به اسم (مهارت های ارتباط موفق با مادر شوهر) به قلم: مسلم رادمنش؛ انتشارات: رسانه تخصصی. اینم یه جمله ازش: هر مردی که به موقع همسر خود را از نیاز محبت سیراب کند شصت درصد مسیر ارتباط با همسرش و به تبع آن ارتباط همسر با مادرش را سپری نموده است.

(فاطمه ام عروس آینده و پشت کنکوری امروز از اصفهان)

امید: مشکل اینه که اگه همسر این کارو نکرد چه باید کرد؟

******

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند

چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند

شاد باشید و مهربون. این روزا که بگذرن خاطره می شن؛ پس بخندید و خاطره هاى قشنگ بسازید.

(شادى - دختر پایتخت-  مهر ٧٢)

******

سلام امید؛ من مامانم سواد نداره. منم که هر وقت هم اندیشان رو می خوندم میومد بالای سرم و اینقدر صحبت می کرد که من از بحث ها هیچی نمی فهمیدم؛ ولی چند وقتی هستش که واسه اونم می خونم و میاد کنارم می شینه و به حرفهام گوش می ده. ممنون که هستین.

(مرضیه،ع)

******

با سلام دوستای خوبم؛ من از نویسنده های باشگام. دو ساله تو عقدم. خانوادم خیلی بین همسر من و بقیه داماداشون تبعیض قائل می شن. این خیلی عذابم می ده تا حدی که فکر می کنم ناراحتی قلبی گرفتم...

امید: بذارین بگم در آستانه چهل و یک سالگی به چه نتیجه ای رسیدم. اینکه: دلم رو بزرگ کنم تا بتونم همه رو به خاطر اشتباهاتشون ببخشم؛ به ویژه نزدیکانم رو؛ چون مثل خودم همه اشتباهاتی دارن و من نمی تونم کاری کنم که همه مطابق میل من رفتار کنن؛ پس باید ذهنیت خودم رو تغییر بدم. و نکته مهم دیگه اینکه: هر جا با صحبت حساب شده مستقیم و غیرمستقیم می شه مشکلی رو حل کرد، حتما این کارو بکنم. چه جوریه؟ به نتیجه خوبی رسیدم؟  

******

سلام؛ امید وقتی پیام داداش حامد کیائی رو خوندم کلی ذوق کردم چون این چند سال یه هم اندیش پیدا شد که از شهرخودم و روستای یکی از بستگانم باشه.

(ویدام از روستای آهنگر کلا، 23 ساله)

امید: مشخصات کامل دادن این خوبیا رو هم داره. حالا هی تو این کار، کم بذارین!

******

بله آقا امید! بایدم خوشحال باشی از بحثای باشگاه. باشگاه رو کردی مخصوص خودت و بقیه ی متاهل ها. واقعا بس نیست؟ آخه امید تا کی می خوای بحثای باشگاه درمورد ازدواج باشه؟ بعد سه سال عضویت دلسرد شدم از باشگاه. خداحافظتون.

(پیشکسوت مجررردد باشگاه)

امید: من گاهی به این هم اندیشای عزیز زنگ می زنم. می دونین اولین چیزی که می گن چیه؟ می گن: "بابا! یه چیزی گفتیم. مگه می شه بی خیال هم اندیشان شد؟" حالا که اینجوره دیگه به شما زنگ نمی زنم چون مطمئنم که می خوای چی بگی. تجربه بهم ثابت کرده. بعدشم خیلی بی معرفتی! همین دو تا موضوع قبلی رو درنظر بگیر! مگه فقط برا متاهل ها بود؟ "کمبود محبت" و "به پای کسی نشستن" منظورمه. تازه! بعدیا رو هم که تو نظرسنجی رای آورده، داشته باش تا بی معرفتیت بیشتر بهت ثابت بشه: "ترس از ازدواج"؛ "چطور ارتباطمون رو با خدا نزدیکتر کنیم؟"؛ "چگونگی ایستادگی دربرابر مشکلات"؛ "راه های جلوگیری از تنهایی و کلافگی خانم های خانه دار"  "نحوه درست گفتگو؛ طوری که اختلاف و دعوا پیش نیاد"؛  "قضاوت درباره دیگران" راستی! یه کاری باید بکنم. "ترس از ازدواج" رو بذارم یه کم اونورتر که دیگه بحثا پشت سر هم ازدواجی نشه! پس موضوع بعدیمون می شه:  "چطور ارتباطمون رو با خدا نزدیکتر کنیم؟"

******

سلااااام دوستان گلم؛ امید خان! ماه رمضون نزدیکه ها، ببینم جزیره ای مد نظرت هس؟ فقط مثل پارسال جزیره باصفایی باشه ها.

(زهرا از رشت)

امید: فعلا که کشتی داره برا خودش می ره. خدا بزرگه! ولی نه! فقط با گفتن خدا بزرگه که کار درست نمی شه. "از ما حرکت؛ از خدا برکت" مهران خان! بپر برو اون نقشه رو ورمنه.(این کلوم آخریم ترکی بودا)

******

نظر: خب باید داماد یا عروس داشته باشی تا بدونی اما به نظر من از نظر اکثر مردم داماد یا عروس خوب هر هفته حداقل یکی دو بار به خانواده همسرش سر می زنه. همچنین به تمام اعضای خانواده همسرش احترام می ذاره. از پدر و مادر گرفته تا بقیه. آره! اگه شما با اون ها رفتار خوبی نداشته باشین حق ندارین انتظار داشته باشین اون ها شما رو داماد یا عروس خوبی بدونن. راستی! تو مناسبت ها و اعیاد هم حداقل کاری که می تونین بکنین اینه که زنگ بزنین و تبریک بگین. بقیه اش رو هم دوستان می گن.

(محمد محمدی از قلب قبله تهران)

******

سلام! امید وقت کردی یه سر به گوشه بالا سمت راست تلتکست شبکه 4 بزن! ساعت رو می گم. یه ربع جلوتر از ساعت رسمیه!

(میلاد، شرلوک هولمز باشگاه)

امید: ممنون! گفتم پیگیری کنن.

******

نظر: سلام؛ به نظرم این خیلى خوبه که بدونیم خانواده همسر چه عروس و دومادى رو خوب می دونن و اونجورى باشیم. در این صورت سریع تر هم به نتیجه می رسیم. یکى از راه هایى که می تونیم به این ویژگى هاى عروس و داماد خوب پى ببریم اینه که از همسرمون بپرسیم چون اون این همه سال با اونا بوده. یکى دیگه اینه که می تونیم از عروسا و دوماداى بزرگتر بپرسیم. یکى دیگه هم اینه که دیدین وقتى بعضى کارارو که انجام می دین طرف واقعأ خوشحال می شه و کلى تشکر می کنه؟ پس ببینیم خانواده همسر از کدوم کارمون بیشتر خوشحال می شن. ولی یه سرى ویژگى ها هستن که همه خانواده ها اونا رو بهترین ویژگى براى عروس و دوماد می دونن. مثل بااحترام برخورد کردن، صبور بودن، با محبت و خونگرم بودن...

(رومینا)

******

سلام آقا امید در جواب اون دوستمون که گفتن دو ساله اقدام به بچه دار شدن کردن ما هم دقیقا همینطوری بودیم. دقیقا بعد از دو سال خدا در رحمتش رو برومون باز کرد و الان یه دختر ناز ۸ ماهه داریم. توکلت به خدا باشه و به حرفای یه دکتر خوب عمل کن و از همه مهمتر استرس نداشته باش. ما هم براتون دعا می کنیم.

(راحله، ۲۹ ساله، مامان حنانه از تهران)

******

نظر: سلام امید؛ این جمله ظاهرا درسته ولی خیلی می شه درموردش حرف زد! عروس یا دامادیکه مدت ها با یک شیوه تربیتی خاص خانوادشون بار اومدن خیلی راحت نمی تونن ویژگیای جدید رو بپذیرن. تازه اگر به نظر اونا فرهنگ و آداب این خانواده جدید قابل قبول باشه! یه چیز دیگه: خوب بودن تو هر خانواده ای تعبیر خاص خودشو داره و من قبول ندارم آدم شکل ویژگی ای بشه که دیگران تعریف می کنن. چون توقعات متفاوته و شایدم درست نباشه! ولی می شه برای شناخت خانواده همسر تلاش کرد. حساسیت ها و اصول و نگرششونو شناخت و با کسب آگاهی، مهارت برخورد و رفتار با این خانواده جدید رو یاد گرفت! حالا این مهارت ها با چاشنی احترام و محبت بی ریا می تونن کمک کننده باشن تا شرایط خوب و قابل قبولی تو روابط پیش بیاد! یه چیز دیگه: تو اینجور روابط رسمی بودن زیاد جالب نیست. نظر منه! آخرش همون چیزی که همیشه خودت می گی: آگاهی، پختگی میاره. حالا فرقی نداره تو چه موضوع یا رابطه ای!

(کبری، ایلام)

******

سلام امید... باورت نمی شه الان با فک و فامیل نشستیم داریم اسم فامیل بازی می کنیم. کلی داره خوش می گذره. واقعا جاتون خالی.

(پروانه هستم از همدان، درج کن به فامیلا نشون بدم)

امید: چرا باور نکنم؟ بهتون خوش بگذره. در پناه خداوند باشین.

 

به اشتراک بگذارید...

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه:

  1. هم اندیشان یکشنبه 24 اسفندماه 1393
  2. هم اندیشان شنبه 23 اسفند ماه 1393
  3. هم اندیشان چهارشنبه 20 اسفند ماه 1393
  4. هم اندیشان سه شنبه 19 اسفندماه 1393
  5. هم اندیشان دوشنبه 18 اسفند ماه 1393
  6. هم اندیشان یکشنبه 17 اسفند ماه 1393
  7. هم اندیشان شنبه 16 اسفند ماه 1393
  8. هم اندیشان چهارشنبه 13 اسفندماه 1393
  9. هم اندیشان سه شنبه 12 اسفند ماه 1393